Portál pro rodiče a pedagogy-učitele.
Informace, náměty, zkušenosti.
Učební materiály, vzdělávací program.

O kom se tu bavíme?

23.09.2012 Publikoval(a):

Jde o jednoduchou tabulku/schéma, kterou žáci vyplňují na základě učebnice nebo jiného textu. Tabulka slouží k přiblížení a „zalidnění“ pojmů monarchové, šlechta, měšťanstvo, duchovní, rolníci, atd. Lze zadat i jako skupinovou práci – pro každou pracovní skupinu jedna společenská vrstva. Je dobré, když výsledky, třeba na flipech, visí ve třídě žákům na očích a kdykoli je možno se na ně odvolat. S obměnou lze použít pro různé historické epochy.

Očekávaný výstup: ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti, uvede příklady románské a gotické kultury.
Celý článek »


Opice Starého a Nového světa

23.09.2012 Publikoval(a):

Naučný text s otázkami a úkoly charakterizuje taxonomickou skupinu vyšší primáti (opice) a obsahuje zajímavosti o vybraných druzích.

Očekávaný výstup: rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Celý článek »


Fotbal – vyjmenovaná slova po L

23.09.2012 Publikoval(a):

Pracovní list vytiskneme na dva papíry různých barev. Vystříháme z nich „míče“ a tyto například rozmístíme pomocí magnetů textem dolů na tabuli. Žáci rozdělení do dvou družstev chodí postupně k tabuli a otáčejí míče. Přečtou slovo, určí jaké i/y se píše a zdůvodní proč. Pokud odpoví správně – dají gól (a získají bod), pokud špatně dávají si vlastní branku a bod získává soupeř.

Očekávaný výstup: píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách.
Celý článek »


Karty postaviček pro opakování, hodnocení, apod.

23.09.2012 Publikoval(a):

Karty s postavičkami-gesty se hodí pro opakování minulých hodin, ohlédnutí za tématem, hodnocení aktivit, hodnocení skupinové práce, kladení doplňujících otázek, nápadů, vyjádření pocitů, apod. Velmi se osvědčují při práci se „silnými“ (rozuměj citově náročnými) texty. Karty nakopírujte a rozstříhejte, aby jich bylo dostatek pro všechny. Žáci si během opakování, ohlédnutí, hodnocení aktivity (podle použití) vyberou kartu podle druhu své poznámky (otázka, nejasnost, „vrtá mi hlavou“ / radost, jásot / smutek, rozčarování / vztek, rozmrzelost / moment AHA, nápad, myšlenka, „a co kdyby“ / překvapení, údiv … záleží na interpretaci) a svou poznámku (komentář) napíší zezadu. S kartami dále pracujte, např.: Mohou posloužit jako písemná příprava pro diskusi v komunitním kruhu. Žáci je mohou sdílet a diskutovat v malých skupinách. Žáci se mohou hledat podle podobnosti svých komentářů. Karty mohou položit na stůl či na zem, mohou je mlčky pročítat a vybrat si ty, které je z nějakého důvody zaujaly.

Očekávaný výstup: Komunikace
Celý článek »


Procvičujeme početní operace na počítači

23.09.2012 Publikoval(a):

Klasické „procvičovací sloupečky“ v programu Excel.Výsledky program sám vyhodnotí.Nové příklady lze lehce vytvořit stisknutím pouze jedné klávesy.Pod každým vypočítaným sloupečkem se zobrazí počet správně vypočítaných příkladů.

Očekávaný výstup: využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení.
Celý článek »



Z lodního deníku fénického obchodníka

23.09.2012 Publikoval(a):

Pracovní list pro práci s mapou (dějepisným atlasem). Cílem je cvičení orientace na mapě starověkého Středomoří, která je třeba pro následné hodiny o starověkém Řecku a Římu. Žáci při práci s tímto listem kombinují vyhledávání faktů s tvůrčí prací, kreslí náčrtek mapy, popisují slovy cestu, používají zeměpisné pojmy, historické názvy, apod.

Očekávaný výstup: orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu.
Celý článek »


Zachraňme Zemi! ( I. Ekologie)

23.09.2012 Publikoval(a):

První díl celoročního projektu pro 5. třídu zaměřený na ekologickou výchovu. Vždy jeden týden v měsíci je věnován určitému tématu (ekologie, odpad, voda, vzduch…)Projekt je zaměřen na pozitivní vztah žáků k životnímu prostředí a jeho ochraně. V rámci projektových aktivit si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti.

Očekávaný výstup: zhodnotí některé konkrétní činnosti člověka v přírodě a rozlišuje aktivity, které mohou prostředí i zdraví člověka podporovat nebo poškozovat.
Celý článek »


Programujeme s králíčkem

23.09.2012 Publikoval(a):

Prezentace k základům programování obsahuje postupný návod k obsluze freeware aplikace Programujeme s králíčkem. Žák se postupně seznamuje se stavbou počítačového programu, poté si jich několik sám vytvoří. Aplikaci si můžete stáhnout na adrese http://pomucky.ic.cz/kralicek.htm.

Očekávaný výstup: využívá základní standardní funkce počítače a jeho nejběžnější periferie.
Celý článek »


Magické čtverce

23.09.2012 Publikoval(a):

Zpestřete si hodinu matematiky a vytvořte si pro své žáky bez zdlouhavého přepočítávání magický čtverec – sečtou-li se čísla v řádku, sloupečku či na diagonále, vždy dostanete stejný výsledek.

Očekávaný výstup: řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky.
Celý článek »


Kudy z nudy

23.09.2012 Publikoval(a):

Na úspěšnou knihu Kudy z nudy: Kam na výlet v Čechách, na Moravě a ve Slezsku navazujeme titulem Kudy z nudy: Rodinné výlety v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Opět vám nabízíme stovky jedinečných tipů, kam se vydat na výlet či na dovolenou, přičemž tentokrát jsme se při jejich výběru zaměřili především na rodiny s dětmi. Orientaci usnadní dělení podle zeměpisných oblastí i přehledné mapky. Kniha vznikla ve spolupráci s agenturou CzechTourism a jejich portálem www.kudyznudy.cz.

 
Knihu můžete zakoupit zde

Přihlásit se

Rubriky a témata

rozbalit vše | zavřít vše

Doporučujeme navštívit

Zdravá lahev

MojeGalanterka

moje kosmetika

Sponzorované odkazy

Nápady a inspirace pro školáky

Přidejte se do skupiny a neváhejte všichni sdílet své nápady a inspirace.



FB stránky

FB skupina

Přidej se